הפעל נגישות לקוראי מסךנגישותדלג לתוכן מרכזי
דלג על פקודות של רצועת הכלים דלג לתוכן ראשי
  • נגישות
  • youtube
  • twitter
  • Instagram
  • facebook
  • מפת האתר
פתח/סגור תפריט
למבזק הבא
  • ייעוץ בנושא ביטוח לאומי למשפחות מיוחדות

    המרכז למשפחות מיוחדות בגבעתיים, מזמין משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים להירשם לשיחת ייעוץ בנושא קבלת סיוע מביטוח לאומי.  מתנדבת אשר ניהלה את מחלקת "ילד נכה" במוסד לביטוח לאומי בר"ג, תענה להורים על שאלות לגבי קצבאות של הביטוח הלאומי ותהליך הגשת תביעה למוסד לביטוח לאומי.  המתנדבת תתקשר להורים שישאירו פרטים בטופס הרישום ובמידת הצורף אף תקבע עמם פגישה פרונטלית. הייעוץ מיועד למשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים, עד גיל 18, תושבי גבעתיים. השירות יינתן בימי רביעי בין השעות 10:00 - 14.00. עו"ס שגית גל כהן מנהלת המרכז למשפחות מיוחדות בגבעתיים. לרישום: לחצו כאן ​
  • עבודות ברחוב המרי

    תושבים/ות יקרים/ות, עיריית גבעתיים, באמצעות תאגיד מי גבעתיים וחברת יעד החברה לפיתוח גבעתיים ממשיכות בעבודות לחידוש והחלפת התשתיות ברחוב המרי ביום א' ה-21.06.20 ,יחלו עבודות לחידוש תשתיות במקטע שבין רח' המרי 22 לבין רח' המרי 36   העבודות תבוצענה בימים א'-ה', בשעות 09:00 עד 17:00   להלן פירוט השינויים בהסדרי התנועה: רח' המרי, במקטע שבין רח' המרי 22 עד המרי 36 ▪  החל מיום א' ה – 20.06.2021 לא תתאפשר חניית רכבים בצידי הכביש בקטע העבודות ▪ לא תתאפשרנה היציאה והכניסה לחניות הפרטיות בקטע העבודות, במהלך שעות העבודה ▪  יש לדאוג להוצאת הרכבים החונים בצידי הכביש ובחניות הפרטיות בשעות העבודה, רכב החונה   בצידי הכביש לאחר השעה 09:00 ייגרר.   רח' המרי, במקטע שבין רח' שנקין לרח' המרי 22          החל מיום א' ה- 27.06.2021 לא תתאפשר חניית רכבים בצידי הכביש בצהלך שעות העבודה בקטע העבודות.      במהלך שעות העבודה הכניסה לחניונים הפרטיים תתאפשר לדיירי הרחוב , בסיוע פקח תנועה בקטע העבודות זה בלבד.   יתאפשר מעבר בטיחותי להולכי רגל בכל שלבי הביצוע מתנצלים על אי הנוחות הזמנית ומבקשים את עזרתכם בהקפדה על ביצוע ההוראות שבתמרורים ובשלטים שיוצבו במקום לשירותכם: מוקד עירוני 107  www.givatayim.muni.il מוקד טלפוני מי גבעתיים: 1800-800-814 שלוחה 1 שילובים קשרי קהילה: נטליה  3840758 - 050
  • גבעתיים ממשיכות בעבודות לחידוש והחלפת התשתיות ברחוב המרי

    עיריית גבעתיים, באמצעות תאגיד מי גבעתיים וחברת יעד החברה לפיתוחבימים א'-ד' ה-21/06/16-13 יבוצעו עבודות לחידוש מבנה הכביש ברחוב המרי, במקטע שבין רחוב שינקין לרחוב המרי 22   העבודות כוללות: ביצוע חפירה בשטחי הכביש וחידוש אספלט העבודות תבוצענה בימי א'-ד', משעה 08:00 עד השעה 18:00 ביום ד' - 21/06/16 ,מהשעה 09:00 עד השעה 13:00 תבוצענה עבודות לשיקום צומת הרחובות שנקין – המרי   להלן פירוט השינויים בהסדרי התנועה: • מקטע העבודות ייסגר לתנועת כלי רכב, בכל שעות היממה ולא תתאפשר החניה ברחוב. • לא תתאפשר כניסה ויציאה מהחניונים הפרטים בכתובות הנ"ל, לאורך כל שעות היממה. • במהלך ימי עבודה, תתאפשר גישה לרחוב המרי לבאים מכיוון רחוב גבע (עד לכתובת המרי 24) בהכוונת פקח תנועה. • לא תתאפשר פנייה ימינה לבאים מרח' שינקין במשך כל שעות היממה. • במהלך העבודות יתאפשר מעבר בטיחותי להולכי הרגל.   להלן פירוט השינויים בהסדרי התנועה בתאריך 21/06/16: • רחוב שינקין, במקטע שבין רח' סירקין לרח' המרי ייסגר לתנועת כלי רכב, משעה 09:00 עד השעה 13:00. הכניסה תתאפשר לדיירי הרחוב בלבד עד שינקין 63/74 בהכוונת פקח תנועה. • לבאים מרחוב סירקין, לא תתאפשר הפנייה שמאלה לכיוון רח' שינקין.   יש לדאוג להוצאת הרכבים החונים בחניות הפרטיות והציבוריות מבעוד מועד רכב חונה באזורי העבודה ייגרר מתנצלים על אי הנוחות הזמנית ומבקשים את עזרתכם בהקפדה על ביצוע ההוראות שבתמרורים ובשלטים שיוצבו במקום   לשירותכם: מוקד עירוני 107 www.givatayim.muni.il מוקד טלפוני מי גבעתיים: 1800-800-814שלוחה 1 שילובים קשרי קהילה: נטליה 050-3840758 ​
  • התמודדות עם התנים במרחב הציבורי

    בתקופה האחרונה דיווחו תושבים כי נצפו ברחבי העיר תנים המשוטטים ברחובות ובחצרות. התן הינו חיית בר מוגנת על פי חוק הגנת חיית הבר, תשט"ו – 1955 והפגיעה בו אסורה. התנים שייכים למשפחת הכלביים הפעילים בעיקר בלילה. הם חיים כלהקה בטריטוריה עליה הם מגנים. התנים ניזונים מציד אך יאכלו גם נבלות ופסולת. יש לתנים תפקיד חשוב בשמירה על שרשרת המזון. תנים צדים נחשים ומכרסמים ונוכחותם על כן חשובה לשמירה על גודל קבוע של בעלי החיים הללו. כחיית בר התנים אינם נוטים להתקרב לבני אדם ולרוב לא יתקפו אלא במקרים של התגרות או איום. יחד עם זאת חלק מהתנים "גילו" את אזור הטבע העירוני כמקור זמין וקל למזון. פחי אשפה פתוחים, מזון של בעלי החיים אשר מוחזק מחוץ לבית ופסולת ברחוב – כל אלו מהווים מקור מזון קל, זמין ונוח אשר התנים יעדיפו על פני ציד. הקרבה לבני אדם לצורך ליקוט מזון מרגילה את התנים לקרבת בני האדם כך שהם אינם חוששים עוד ועל כן ניתן לראות אותם בתוך הערים. לאור נוכחותם של תנים באזור השירותים הווטרינריים גוש דן ומשרד החקלאות דואגים לפיזור חיסונים אוראליים כנגד מחלת הכלבת באופן שגרתי לאורך השנים בשטחי המחייה שלהם. לציין ששנים רבות לא היו אירועי כלבת באזור. כל טיפול נוסף בתנים נעשה על ידי רשות הטבע והגנים לאור היותם חיית בר מוגנת. יחד עם זאת כל תושב יכול לבצע מספר פעולות פשוטות על מנת להבטיח את המשך הקיום זה לצד זה לאורך שנים רבות נוספות: ·         לא להתפתות להאכילם שכן הם עלולים לאבד החשש מקרבה לבני אדם. ·         יש לסגור היטב את פחי האשפה ולהימנע מזריקת בשר ועופות בפחים פתוחים – אלו יכולים להוות מקור משיכה לתנים. ·         יש להימנע עד כמה שניתן מהשארת מזון לכלבים וחתולים ברחובות ובחצרות. במידה ונותנים מזון בחוץ ניתן להשגיח עד שהכלבים והחתולים מסיימים לאכול ואז לאסוף את המזון שנותר. ·         במידה ונתקלתם בתן אין צורך להיבהל – הימנעו מביצוע תנועות פתאומיות והתרחקו מהמקום באיטיות. אל תשאירו מזון ואל תנסו לפתות אותו להתקרב! ·         ראיתם גופת בע"ח – דווחו למוקד העירוני על מנת שיפונה כך שלא יהווה מקור מזון לתנים באזור.   ​
למבזק הקודם

ועדת השמה

מידע כללי

ועדת ההשמה מתכנסת בדרך כלל במחלקת החינוך ברשות המקומית. תפקידה לדון בעניינו של תלמיד בעל צרכים מיוחדים לאור חוות הדעת של הגורמים המקצועיים המוצגות בפניה. גם עמדת ההורים והתלמיד היא גורם התייחסות חשוב בדיון. ההחלטה המתקבלת בוועדה קובעת את זכאותו או את אי-זכאותו העקרונית של התלמיד לשירותי חינוך מיוחד ואת הסוג ואת האפיון של המסגרת החינוכית המתאימה להמשך לימודיו במערכת החינוך.

לפני ועדת ההשמה עומדות האפשרויות האלה:
  1. החלטה על השמת התלמיד במסגרת חינוך רגיל (גן רגיל, כיתה רגילה בבית ספר רגיל) והפניית עניינו לדיון בוועדת שילוב מוסדית כדי לבחון את זכאותו לתמיכה מתכנית השילוב.
  2. החלטה על זכאותו של התלמיד לחינוך מיוחד והשמתו במוסד לחינוך מיוחד (גן לחינוך מיוחד, כיתה לחינוך מיוחד בבית ספר רגיל, בית ספר לחינוך מיוחד).
  3. לעתים עולה קושי להחליט באיזו אפשרות לבחור לאור ההערכות המקצועיות הנמצאות לפני הוועדה. במצב זה הוועדה מקבלת החלטת ביניים זמנית ודוחה את מועד הדיון עד לקבלת כל המידע והמסמכים הנדרשים.
יש לציין שוועדת ההשמה קובעת זכאות עקרונית לחינוך מיוחד - כן או לא - ואינה נכנסת לשיקולי שיבוץ שהם בסמכותה של הרשות המקומית בלבד לפי תקנות הרישום.
ועדת ההשמה היא הגוף היחיד המוסמך להחליט על השמתו של תלמיד במסגרת לחינוך מיוחד, למעט תלמידים הלומדים במוסדות חינוך מיוחד בבתי חולים המאושפזים על פי הוראת רופא ללא החלטה של ועדת השמה ואשר לגביהם חלות הוראות חוק חינוך חינם לתלמידים חולים.
חשוב להבהיר כי הורים לתלמידים בעלי לקויות מורכבות יכולים לקבל זכאות לחינוך מיוחד בהליך
מקוצר ולרשום את ילדם במוסד לחינוך מיוחד ללא ועדת השמה זאת על פי תקנות חינוך מיוחד .
 

תהליך הפנייה לוועדת השמה

ההפניה של תלמיד לדיון בוועדת ההשמה יכולה להיעשות על ידי הצוות במוסד החינוכי, על ידי ועדת השילוב המוסדית, על ידי הרשות המקומית, או על ידי ההורים. ההפניה מחייבת אישור של המפקח על המסגרת החינוכית שבה התלמיד לומד, להוציא מקרים שבהם הילד לא למד במסגרת חינוכית.

הפנייתו של תלמיד לוועדת השמה היא חלק מתהליך ממושך. תהליך זה כולל ניסיונות שונים מצד בית-הספר לתת מענה הולם לצרכיו הייחודיים של ילדכם, בשיתוף הפעולה שלכם. לאור זאת, ידועים לכם הן הקשיים שילדכם מגלה והן שלבי הטיפול ודרכי ההתמודדות עם הבעיה, ובמקביל הצוות החינוכי מכיר את הדרכים שבהן ניסיתם אתם לעזור לילדכם.

אם אתם הורים לילד בגיל חינוך חובה הלומד בחינוך הרגיל, חשוב שתדעו כי הפניית ילדכם לוועדת ההשמה תיעשה רק לאחר שיתקיים דיון בעניינו בוועדת השילוב, אלא אם כן תוותרו על זכות זו.

אם החליט המוסד החינוכי - לאחר שמיצה את אפשרויות העזרה לילדכם - להפנותו לדיון בוועדת השמה, או אם החלטתם אתם על כך, תזומנו אתם וילדכם לשיחה עם מנהל בית-הספר (או עם הגננת) ועם אנשי צוות נוספים. במעמד זה תוצגנה לפניכם הסיבות להחלטה להפנות את ילדכם לוועדת ההשמה, ויימסר לידיכם שאלון הפניה לוועדת השמה שמולא על ידי המחנך/ת או הגננת, ושנחתם על ידי המנהל ועל ידי המפקח על המוסד החינוכי. בשאלון יתוארו תפקודו הלימודי, החברתי וההתנהגותי של ילדכם וכן הפעולות השונות שנקט המוסד החינוכי כדי לבוא לעזרתו, ומידת התקדמותו בעקבות הפעולות הללו.

על שאלון זה תתבקשו לחתום. חתימתכם אינה מהווה הסכמה לתוכנו של השאלון, אלא אישור שלכם שהובא לידיעתכם כי ילדכם הופנה לוועדת ההשמה. חשוב שתקפידו לקבל עותק משאלון זה לידכם כדי שתוכלו להיערך לקראת הדיון בוועדה.

הרכב ועדת ההשמה

חברי ועדת ההשמה ממונים על-ידי שר החינוך

  • יו"ר: מנהל מחלקת החינוך ברשות המקומית שבה התלמיד מתגורר או נציגו
  • המפקח על החינוך המיוחד או נציגו
  • המפקח הכולל או נציגו
  • פסיכולוג חינוכי מטעם השירות הפסיכולוגי-החינוכי ברשות המקומית
  • נציג של ארגוני הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים המוכרים על ידי שר החינוך
  • רופא מומחה ברפואת ילדים מתוך רשימה ששר הבריאות קבע
  • עובד סוציאלי מתוך רשימה ששר העבודה והרווחה קבע.
הדיון בוועדת ההשמה יהיה בהרכב חוקי גם אם ישתתפו בו שלושה חברים בלבד: יו"ר הוועדה -
מנהל מחלקת החינוך ברשות המקומית הרלוונטית למקום מגוריו של התלמיד  - המפקח על החינוך המיוחד ופסיכולוג חינוכי.
 

מועדי העבודה של וועדת ההשמה

הפניית תלמידים לדיון בוועדת השמה נעשית לא יאוחר מחודש מרץ בכל שנה, עבור השנה העוקבת . כדי שוועדת סיום הדיונים בעניין התלמידים הוא עד 15 במאי באותה שנת לימודים. זאת למעט דיונים בעניינם של תלמידים בגיל הרך המופנים לראשונה לדיון בוועדת השמה או דיונים בעניין תלמידים העולים לכיתה א', שמתקיימים עד 31 במאי בכל שנה. רק החלטות של ועדות שתתקיימנה עד תאריך זה תמומשנה בשנת הלימודים העוקבת.

הפניית תלמידים לדיון בוועדת השמה מעבר לתאריך הנקוב למעלה תהיה במקרים מיוחדים האלה: תלמידים המשתחררים מאשפוז, תלמידים עולים חדשים או תושבים חוזרים בעלי לקויות מובהקות, תלמידים במצבי סיכון (בהמלצת עובד סוציאלי). קיומן של ועדות השמה למקרים אלה מחייב אישור של מנהל המחוז.
 

בקשה לדיון חוזר בוועדת ההשמה

בקשה לדיון חוזר יכולה להיעשות על-ידי הורה, רשות חינוך מקומית, ועדת שילוב מוסדית או ארגון ציבורי. הגורם המפנה ינסח את בקשתו לדיון בוועדת ההשמה בכתב ויפנה אותה אל יו"ר הוועדה במחלקת החינוך שברשות המקומית, שבה מתגורר הילד.  

  1. הורה רשאי ליזום בכל עת דיון חוזר בעניינו של ילדו, בתנאי שחלפה שנה ממועד ההחלטה הקודמת בעניינו. (סעיף 10(ג), חוק החינוך המיוחד או סעיף 6 בהוראת מנכ"ל 13-1.2)
  2. מנהל בית-הספר או הגננת מחוייב, ועליו מוטלת האחריות, ליזום דיון חוזר בוועדת ההשמה בעניינו של תלמיד פעם בשלוש שנים, וכן במקרים המחייבים דיון חוזר בגין העברת תלמיד בין מסגרות חינוך, על-פי המפורט בסעיף 3(10) לחוזר מנכ"ל. הם יכולים ליזום דיון חוזר בעניינו של תלמיד גם לאחר תקופה קצרה מזו של שלוש שנים.

לצורך הדיון החוזר ידאגו המנהל או הגננת למילוי שאלון הפניה מעודכן ולביצוע הערכה פסיכולוגית מעודכנת, על-פי הנהלים המפורטים בסעיף 3(10) לחוזר מנכ"ל.

כיצד מערערים על החלטת ועדת ההשמה?

ערער מנומק בכתב יש להגיש ליושב ראש ועדת הערר תוך 21 יום מיום קבלת ההחלטה של ועדת ההשמה.

הערער יישלח למנהל המחוז שבאזור מגורי הילד ומשפחתו.

יש למלא את הפרטים הבאים 

  1. שם הילד.
  2. מספר תעודת הזהות שלו.
  3. המסגרת החינוכית שממנה הוא הופנה לוועדת ההשמה.
  4. שם היישוב שבו אתם מתגוררים.
  5. היישוב שבו לומד ילדכם.
  6. העתק הודעת ההחלטה של ועדת ההשמה כפי שנמסרה לכם.

תפקידה של ועדת הערר

  1. לקבל החלטה האם לקבל את הערר ולשנות את החלטת ועדת ההשמה.
  2. לקבל החלטה האם להחזיר את העניין לוועדת ההשמה לדיון נוסף.
  3. לקבל החלטה האם לדחות את הערר.

החלטת ועדת הערר היא סופית והודעה בכתב תשלח להורים.

כיצד נוהגים עד לקבלת התשובה על הערער?

כאשר מוגש ערר יישאר התלמיד במסגרת החינוכית שהוא לומד בה, ובלבד שאכן הוגש ערעור והתקבל אישור על כך מיו"ר ועדת הערר על החלטתה של ועדת ההשמה.​

כאשר מוגש ערר בשלב המעבר מגן ילדים אל בית-הספר היסודי, מבית-הספר היסודי לחטיבת הביניים ומחטיבת הביניים לחטיבה העליונה, יועבר התלמיד למסגרת
החינוכית הרגילה הממשיכה עד תום תהליך ההשמה, ובלבד שאכן הוגש ערעור והתקבל אישור על כך מיו"ר ועדת הערר על החלטתה של ועדת ההשמה.

כיצד פונים להשמה בלא ועדת השמה?

הורים לילד בעל צרכים מיוחדים, המבקשים את השמתו במוסד לחינוך מיוחד בלא ועדת השמה, יגישו בקשה בכתב למנהל המחלקה לחינוך ברשות החינוך המקומית שבמקום מגוריהם, לא יאוחר משישים ימים לפני תום המועד האחרון לרישום באותה שנת לימודים, חתומה בידי שני ההורים של התלמיד או אפוטרופוס. ההורים יצרפו לבקשה את החלטות ועדת אבחון של השירות לטיפול באדם עם פיגור שכלי במשרד הרווחה שאכן ילדם מתפקד ברמת פיגור שכלי למעט פיגור קל. במקרה של פיגור שכלי קל הבקשה תועבר לדיון בוועדת השמה.

במקרים של לקות אחרת ההורים יצרפו חוות דעת בכתב של אנשי מקצוע המפורטים בתקנות, המאשרת כי לילד לקות קשה המחייבת השמה במוסד לחינוך מיוחד, וכי לא ניתן לשלבו במוסד חינוך שאינו מוסד לחינוך מיוחד.​

מנהל המחלקה לחינוך יעביר את הבקשה, בצירוף חוות הדעת, מוקדם ככל האפשר ולא יאוחר מחמישים ימים לפני תום המועד האחרון לרישום באותה שנת לימודים, למנהל השירות הפסיכולוגי-חינוכי ברשות או נציגו, ולמפקח מתחום החינוך המיוחד או נציגו, שייתנו את המלצתם בכתב למנהל המחלקה לחינוך, לאשר את הבקשה או להעבירה לדיון בוועדת השמה, וזאת, לא יאוחר מארבעים ימים לפני תום המועד האחרון לרישום באותה שנת לימודים.

מנהל המחלקה לחינוך יחליט, על סמך ההמלצות, ולא יאוחר משלושים ימים לפני המועד האחרון לרישום באותה שנת לימודים, לאשר את הבקשה או להעבירה לדיון בוועדת השמה, וישלח את החלטתו המנומקת להורים לא יאוחר מעשרים ימים לפני תום המועד האחרון לרישום באותה שנת לימודים.
מומלץ לעיין בסעיף 7 לחוק החינוך המיוחד ובתקנות "רישום ילדים בעלי צרכים מיוחדים במוסד לחינוך מיוחד בלא ועדת השמה".

יישום חוק חינוך מיוחד

לצפייה בחוזר מנכ"ל, משרד החינוך - לחצו כאן

שאלוני הפניה (לוועדות השמה) 

תקנות החינוך המיוחד לרישום ילדים בעלי צרכים מיוחדים במוסד לחינוך מיוחד ללא ועדת השמה

  • קובץ התקנות
  • טבלת הלקויות הכלולות בתקנות והגורמים המקצועיים המאבחנים
  • טופס בקשת הורים להשמת ילדים במוסד לחינוך מיוחד
  • עיריית גבעתים
    שינקין 6, גבעתיים
    טל. 03-572-2244
    פקס. 03-571-6597
    • youtube
    • twitter
    • instagram
    • facebook
    חזור ללמעלה