מנכ"ל העירייה
המנהל הכללי של העירייה הינו ה"זרוע הביצועית" של הנהלת העיר ומטרתו להוציא לפועל, הלכה למעשה, את מדיניות ראש העיר ומועצת העיר. אגב כך, אחראי מנכ"ל העירייה על ניהול כלל גופי העירייה ותיאום הפעילות מול התאגידים העירוניים.
המנכ"ל עומד בראש מטה עיריית גבעתיים, המונה 9 אגפים ומינהלים, 45 מחלקות/יחידות ארגוניות ומעל 600 עובדות ועובדים (ללא עובדי/ות מערכת החינוך).
לשכת המנכ"ל מסייעת בידי המנכ"ל לנהל את ענייני העירייה באופן מיטבי, להניע את תכנית העבודה העירונית ולבצע מעקב ובקרה אחר ביצוע החלטות. הלשכה כוללת את עוזרת המנכ"ל, מנהלת הלשכה ומזכירה בכירה. בנוסף נעזרת הלשכה בשירותיהם של יועצים מקצועיים בתחומים שונים.
למנכ"ל העירייה כפופים באופן ישיר מספר גורמים נוספים כגון – המוקד העירוני, מחלקת תיאום ובקרה, פניות הציבור ומחלקת דוברות והסברה.
תקציבה השוטף של העירייה (לא כולל תקציבי הפיתוח) לשנת 2016 עומד על כ-350 מיליון ₪ בצירוף תקציב הפיתוח (תב"ר) בגובה כ-120 מיליון ₪.